Dopravníkový systém Euromedia Group – obsluha AutoStoru, balení a expedice zásilek
Pro lídra českého knižního trhu, společnost Euromedia Group a.s., provozující síť knihkupectví Luxor, jsme dodali komplexní dopravníkový systém, který zajišťuje obsluhu robotického skladu a navazující operace při balení a expedici zásilek.
Zkušenosti s vazbou na technologii AutoStore máme i z jiných realizovaných projektů.
Společnost Euromedia Group a.s. (EMG) se rozhodla významně posílit kapacitu skladování a expedice knižního zboží výstavbou nové skladovací kapacity v logistickém parku Stochov. Nový moderní robotický sklad zabírá plochu přes 10 000 čtverečních metrů a s přípravou uskladněných 9 milionů knih k expedici zde pomáhá až 90 robotů.
Na výstavbě se podílelo několik spolupracujících firem. Srdcem řešení je robotizovaný sklad Autostore (Element Logic), mozek představuje dynamická dvojice mySTOCK® WMS a myFABER® WES (Kvados) a „ruce“ tvoří rozsáhlý dopravníkový systém TMT.
Smlouvu jsme podepsali na konci r. 2022, předání rozsáhlé linky do zkušebního provozu proběhlo v polovině října 2023.
Popis dopravníkového systému
Instalovaný sklad AutoStore (dále již pouze AS) obsahuje v první fázi 65.000 plastových beden a po obvodu je nyní osazeno 16 portů z cílových 24. Dopravníkový systém zajišťuje přísun prázdných beden na pracoviště vychystávání k portům, odvoz beden od portů k dalším skladovacím oblastem, přesun na pracoviště balení a následnou expedici s tříděním zásilek.
Proces vychystávání zásilek začíná pracovními stanicemi, umístěnými mezi jednotlivými porty AS. Zde obsluha ručně ukládá vyskladněné zboží do plastových beden INTEGRA. Páteřní trasa pak volitelně pokračuje skrz paralelní skladové kapacity (spádové regály „Bestsellers“, lokální „Kardexy“), kde je realizována případná dokládka dalšího zboží. Za automatickou váhou pak dochází k rozdělení dopravy na dvě větve.
Dopravní trasa Big Box
První z nich pokračuje na pracoviště Big box, kde se část sortimentu ručně přebaluje z plastových beden do papírových krabic. Následuje pracoviště ručního uzavírání beden/krabic, za kterým dochází k automatickému páskování. Dopravní trasa končí výstupním sorterem, kde je zboží automaticky roztříděno do spádových zásobníků dle jednotlivých přepravních společností nebo distribučních směrů.
Dopravní trasa Small Box
Druhá větev směřuje na pracoviště Small box, kde je veškeré zboží z beden ručně vyloženo a roztříděno na jednotlivé zakázky. Část položek se zde balí ručně do obálek. Většina položek ale směřuje do automatického balicího stroje Carton Wrap (dále již jen CW), který bylo nutno v rámci projektu do linky zaimplementovat včetně SW komunikace. Z pracoviště Small box tak vedou tři separátní výstupní dopravní trasy umístěné nad sebou v pořadí odspodu: odtah prázdných beden INTEGRA přes další automatickou váhu a vyvýšený buffer zpět k portům AS, odtah obálek na expedici, odtah nezabaleného zboží do CW.
Výstupní trasa
Výstupní trasa zabalených papírových krabic z CW se následně spojuje s dopravní trasou obálek, čímž vytvoří jeden společný tok materiálu směrem k expedičnímu sorteru. Zde je zboží shodně jako v předchozím případě roztříděno do spádových zásobníků (nerezové skluzy) dle jednotlivých přepravních společností nebo distribučních směrů.
Specifikace dopravovaného zboží a výkonové parametry linky
Vychystávání do plastových beden z AutoStore
- Dopravovaná břemena – plastové bedny INTEGRA
- Rozměry jednotlivých balení – 600 × 400 × 330 mm
- Hmotnost beden – min. 2 kg/ks max. 25 kg/ks
- Takt vychystávacích míst – 16 výdejových míst po 60 ks/hod.
- Dopravní výkon páteřní trasy – max. 1.200 ks/hod.
Expedice – papírové krabice + bedny INTEGRA
- Dopravovaná břemena – plastové bedny INTEGRA + papírové krabice
- Rozměry jednotlivých balení – bedny 600 × 400 × 330 mm, krabice 600 × 400 × 100 – 300 mm
- Hmotnost břemen – min. 2 kg/ks max. 25 kg/ks
- Výkon expedičního sorteru – max. 600 ks/hod.
Expedice z automatického balení (Carton Wrap) + krabice a obálky z ručního balení
- Dopravovaná břemena – papírové krabice, papírové obálky
- Rozměry jednotlivých balení – min. 240 × 150 × 30 mm, max. 600 x 400 x 370 mm
- Hmotnost břemen – min. 0,2 kg, max. 11 kg/ks
- Výkon expedičního sorteru – max. 2400 ks/hod.
Servis
K lince poskytujeme jak pravidelný, tak i havarijní servis v režimu 24/7.
Je to pro Vás zajímavý projekt? V případě dotazů Vám rádi poradíme, můžete nám zavolat nebo napsat.
Přečtěte si víc, jak dopravníkové systémy fungují ve skladech a distribučních centrech.